راهکارهای دیتاسنتر

راهکارهای دیتاسنتر

راهکارهای دیتاسنتر

راهکارهای دیتاسنتر

نحوه بهینه سازی راهکار ذخیره سازی سازمانی


یک راه حل ذخیره سازی ابزاری قدرتمند است. بهره‌مندی بیشتر از همه اینها ، برطرف کردن سیستمهای کند و کلفتی و جایگزینی آنها با چیزی کارآمدتر و مقرون به صرفه تر است.

ذخیره سازی ممکن است مهیج ترین عنصر یک تجارت نباشد ، اما اگر فکر می کنید که چقدر تجارت به راه حل ذخیره داده های خود متکی است - همه چیز از اجرای برنامه های کاربردی گرفته تا تکمیل تحقیقات بازار - داشتن یک راه حل بهینه سازی شده بسیار مهم است. از نظر فناوری بسیار ساده است که سنگین ، گران و کند شود ، اما با کمی تحقیق در مورد چگونگی ساده کردن راه حل و کاهش هزینه ها ، راهکار ذخیره سازی شما می تواند به ابزاری قدرتمند تبدیل شود.

ساده سازی ذخیره سازی سازمانی
برای مشاغلی که می خواهند مسئولیت خود را برای مدیریت یک سیستم ذخیره سازی به طور کامل از بین ببرند ، روی آوردن به ارائه دهنده ذخیره سازی گزینه ای مناسب است. بخصوص ، ارائه دهندگان استوریج های ابری می توانند ذخیره سازی مقرون به صرفه را ارائه دهند. البته ، برای آن دسته از مشاغل که مقررات مربوط به رعایت سنگین را دارند ، نگه داشتن داده های حساس در عین حال نگه داشتن داده های حساس با ارائه دهنده خارجی ، ایمن تر است.

برای شرکت هایی که می خواهند داده های داخلی خود را ذخیره کنند ، بهتر است با ذخیره سازی متصل به شبکه (NAS) شروع کنید. یک فیلتر شکن NAS در واقع یک سرور اضافی است که به یک شبکه متصل می شود و به سرعت حافظه اضافی را به آن شبکه اضافه می کند. با این حال ، در یک نقطه خاص ، بسیاری از فیلترهای NAS می توانند بیش از حد روی شبکه محلی (LAN) کار کنند و بر عملکرد تأثیر بگذارد.

هنگامی که یک NAS خیلی آهسته می شود ، ایجاد یک شبکه ذخیره سازی (SAN) بهترین مرحله بعدی است. SAN مجموعه ای از رایانه های متصل است که فقط برای ذخیره داده ها استفاده می شود. رابط سیستم های رایانه ای کوچک اینترنت (iSCSI) یک گزینه استاندارد SAN است ، اما اگر حجم کار شما به ویژه بزرگ باشد ، کانال فیبر SAN (FC SAN) بهترین انتخاب است.

استراتژی های کاهش هزینه
روش های مختلفی برای کاهش هزینه های ذخیره داده وجود دارد:

1. Deduplication داده ها
تفکیک داده ها اساساً باعث می شود حجم بیشتری از داده ها در فضای کمتری فشرده شوند. نیاز به فضای کمتر به معنای صرف هزینه کمتری برای سخت افزار جدید و همچنین زمان کمتری برای تکمیل تهیه نسخه پشتیبان تهیه و یا بازیابی اطلاعات است.

2. ذخیره سازی فلش
مدت طولانی است ، مشاغل بین درایوهای دیسک سخت) HDD) و درایوهای حالت جامد (SSD) را برای رسانه های ذخیره سازی انتخاب کرده اند. هارددیسک ها عملکرد مناسب و قیمت مناسبی را ارائه می دهند. SSD ها عملکرد بهتری دارند اما بسیار گران تر هستند. شرکتها غالباً از ترکیبی از این دو استفاده می کنند تا بتوانند عملکرد SSD را دریافت کنند اما قیمت گذاری HDD را کاهش دهند. حال ممکن است شرکت ها بخواهند در هنگام جستجوی راه هایی برای کاهش هزینه ها ، حافظه های فلش را در مقابل هارد دیسک ها مقایسه کنند. فلش فلش عملکرد قابل مقایسه با SSD ها اما با قیمت بسیار مناسب تری ارائه می دهد.

3. خرید از معاملات
این نکته جالب ترین نیست ، اما گاهی اوقات به دنبال یک معامله خوب از یک فروشنده بهترین راه برای صرفه جویی در هزینه های سخت افزاری یا تعمیر و نگهداری است. اغلب ، این معاملات پیشنهادی تبلیغ نمی شوند ، اما اگر خواهان کاهش قیمت یا ضمانت نگهداری هستید ، بسیاری از فروشندگان با میل خود مذاکره می کنند.

4. تحکیم
پراکندگی داده ها بر روی چندین سرور به سرعت گران می شود زیرا هرچه سرور بیشتری داشته باشید هزینه نگهداری بیشتر می شود. تلفیق داده ها و از بین بردن تجهیزات قدیمی که به پایان عمر خود رسیده اند روشی نسبتاً آسان برای کاهش هزینه ها و اطمینان از بیشترین استفاده از سیستم ذخیره سازی شما است.

5. ذخیره سازی ابر
همانطور که گفته شد ، ذخیره سازی ابری گزینه بسیار خوبی برای کاهش مسئولیت های مدیریتی است ، اما همچنین ابر می تواند در هزینه های تعمیر و نگهداری و هزینه های اصلی ذخیره سازی نیز صرفه جویی کند ، زیرا ارائه دهندگان ابری نرخ های هر بار مصرف را ارائه می دهند. بانکهای اطلاعاتی ابری با مقیاس بندی خودکار ، به طور خاص می توانند اطمینان حاصل کنند که شما فقط برای مکانی که از لحظه به لحظه استفاده می کنید پرداخت می کنید.

به نظر می رسد ساده است ، اما یک راه حل ذخیره سازی ابزاری قدرتمند است. بهره‌مندی بیشتر از همه اینها ، از بین بردن سیستمهای کند و خنک و جایگزین کردن آنها با چیزی کارآمدتر و مقرون به صرفه است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.