راهکارهای دیتاسنتر

راهکارهای دیتاسنتر

راهکارهای دیتاسنتر

راهکارهای دیتاسنتر

تست نفوذ

تست نفوذ

تست نفوذ

تست نفوذ

تست نفوذ چیست؟

تست نفوذ، اقدامی پیشگیرانه و با مجوز از طرف سازمان مجری این تست می باشد، که وظیفه اصلی آن ارزیابی امنیت ساختارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات می باشد که از این رو گام هایی جهت شناسایی آسیب پذیری های احتمالی در سیستم عامل ها، سرویس ها و برنامه های کاربردی و همچنین وجود خطا در تنظیمات اعمال شده و حتی شناسایی رفتارهای انسانی خطر سازی که ممکن است از سمت کاربران رخ دهد مورد بررسی می گردد. همچنین این نوع ارزیابی در جهت بررسی میزان تأثیر گذاری سیستم دفاعی یا امنیتی کاربرد بسیاری دارد که به عنوان مثال، می توان به ارزیابی میزان پایبندی کاربران به سیاست های امنیتی نام برد.

تست نفوذ به صورت معمول با استفاده از تکنولوژی هایی موجود در زمینه امنیت، به صورت روال های از قبل تعریف شده و یا در صورت نیاز تعریف توسط نفوذگر صورت می پذیرد، که این امر موجب شناسایی خطرات موجود در سرورها، کاربران، برنامه های تحت وب، شبکه های بی سیم، تجهیزات شبکه، دستگاه های قابل حمل و هر نقطه ی دیگری که ظرفیت آسیب پذیری داشته باشد را شامل می گردد. وقتی یک سیستم آسیب پذیر شناسایی شد، ممکن است نفوذگر از طریق همان سیستم به صورت متناوب به شناسایی منابع دیگر اقدام نماید، که در اینصورت به اطلاعات بیشتری از لایه های امنیتی و نفوذ بیشتری در تجهیزات و اطلاعات بدون محدودیت دست پیدا می کند.

کلیه اطلاعات آسیب پذیری های بدست آمده طی فرآیند تست نفوذ، در قالب یک گزارش جمع آوری شده به مدیران مجاز ارایه می گردد تا با استناد به این سند، استراتژی ها  و اولویت های مربوط به برون رفت از آسیب پذیری ها را تدوین نمایند. در واقع هدف اصلی تست نفوذ، ارزیابی میزان در خطر بودن سیستم ها و کاربران و بروز مخاطرات برای منابع و عملکرد های سازمان می باشد.

چرا انجام تست نفوذ برای تمامی سازمان ها از اولویت بالایی برخوردار است؟

حفره های امنیتی و وقفه در سرویس دهی برای سازمان ها درجه اهمیت بالایی دارند.حفره های امنیتی و وقفه در سرویس دهی به صورت غیر مستقیم سازمان را با هزینه های هنگفت مالی و همچنین تهدید های مختلفی نظیر از دست دادن اعتبار، کاهش رضایت مخاطبان، انعکاس اخبار منفی در رسانه ها، مواجه می نماید و همچنین باعث تحمل جریمه و مجازات های قابل توجهی برای سازمان می گردد.

برای سازمان ها حفاظت از همه اطلاعات در همه موقعیت ها تقریباً غیر ممکن می باشد. از این رو سازمان ها به صورت سنتی به دنبال راه اندازی و نگهداری لایه های مکانیزم دفاعی امنیتی، شامل کنترل دسترسی کاربران، رمز نگاری اطلاعات، IPS، IDS و Firewall ها، بوده اند تا با این روش حفره های امنیتی را از میان بردارند. با ادامه روند استفاده از تکنولوژی های روز مانند تجهیزات امنیتی پیچیده و در نتیجه پیچیدگی های بوجود آمده پیدا کردن و حذف آسیب پذیری ها و محافظت در برابر خطرات امنیتی به مراتب مشکل تر شده است. هر روز آسیب پذیری های جدیدی کشف می شوند که در نتیجه باعث حمله های مداوم و پیشرفته مبتنی بر مسائل فنی و اجتماعی را صورت می دهند.

تست نفوذ فرآیندی است که بر اساس آن، سازمان ها می توانند توانایی ساختار خود، از لحاظ میزان محافظت از شبکه، برنامه ها و سیستم کاربران را با هدف عبور از لایه های امنیتی و دسترسی به اطلاعات و دارایی های با اهمیت را ارزیابی نماید. نتایج این تست ها، آسیب پذیری های امنیتی موجود، و یا فرآیندهای دارای نقاط ضعف را بررسی می نماید که به مدیران IT سازمان ها  و متخصصان امنیت امکان طبقه بندی آسیب پذیری ها و انجام فرآیندهایی جهت برطرف کردن آن ها را ارایه می نماید. با انجام متناوب یک تست نفوذ جامع، سازمان به صورت موثر می تواند خطرات امنیتی را پیش بینی نماید و مانع از هرگونه دسترسی غیر مجاز به سیستم های حساس و اطلاعات با ارزش گردد.

زمان های مناسب برای انجام تست نفوذ در سازمان ها ؟

تست نفوذ می بایست، بوسیله شناسایی خطرات احتمالی جدید و یا پیش بینی آسیب پذیری هایی که ممکن است مورد سوء استفاده هکرها قرار گیرد، در جهت اطمینان از پایداری ساختار IT و مدیریت امنیت شبکه، به طور منظم و براساس یک روال همیشگی انجام پذیرد. داشتن یک برنامه منظم جهت آنالیز و ارزیابی نیازمند یک استاندارد از پیش تدوین شده می باشد که به طور مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • زمان اضافه شدن تجهیزات و یا نرم افزارهای جدید
  • بعد از ارتقاء، بروز رسانی و یا اعمال تغییرات در لایه زیر ساخت شبکه و یا نرم افزارها
  • تأسیس یک ساختمان یا فضای فیزیکی جدید
  • بعد از بروز رسانی وصله های امنیتی
  • تغییرات در سیاست های امنیتی کاربران

چگونه سازمان می تواند از مزایای تست نفوذ بهره مند گردد؟

تست نفوذ مزایای در اختیار سازمان ها قرار می دهد که در اینجا می توان به تعدادی از آن اشاره نمود :

مدیریت هوشمندانه آسیب پذیری ها

تست نفوذ اطلاعات دقیقی از مخاطرات امنیتی موجود تهیه می نماید، که با استفاده از آن سازمان ها می توانند به صورت پیشگیرانه، به شناسایی آسیب پذیری ها از لحاظ درجه اهمیت و یا بررسی صحت درستی آن آسیب پذیری اقدام نمایند. این ویژگی به سازمان ها، امکان انجام روال های مرتفع سازی، طبقه بندی و اولویت بندی مناسب را داده و با اعمال وصله های امنیتی درست و اختصاص تجهیزات و تنظیمات امنیتی، حفاظت از ساختار را تضمین نمایند.

جلوگیری از هزینه های از دسترس خارج شدن شبکه

بازیابی ساختاری که مورد نفوذ قرار گرفته است، سازمان ها را متحمل هزینه های هنگفت مالی، در جهت بهبود شرایط IT، محافظت از مشتریان، حفظ چشم اندازها و فعالیت ها، می نماید و همچنین بروز این اتفاقات باعث کاهش اعتماد شرکای تجاری، عدم بهره وری منابع انسانی و خدمات رسانی، میگردد. تست نفوذ جهت جلوگیری از بروز مشکلات مالی و بی اعتمادی در سازمان ها، با اقدامات شناسایی پیشگیرانه و برطرف کردن خطر حمله یا نفوذ امنیتی، به سازمان کمک می نماید.

تست نفوذ در جهت رعایت استانداردها و جلوگیری از جرایم بازرسی قوانین دولتی

تست نفوذ به سازمان ها کمک می کند تا در پیاده سازی قوانین و مقررات ابلاغی توسط دولت و یا نهادهای وابسته در حوزه امنیت، کمتر دچار مشکل شده و با بررسی و آنالیز طبق قوانین و مقررات تنظیم شده، مانع از بروز هرگونه تخلف ناشی از بازرسی های دوره ای توسط متولیان این امر گردد.

حفظ اعتبار سازمان در سطح داخلی و خارجی

تنها یک اتفاق خطر ساز در خصوص اطلاعات افراد و یا سازمان می تواند در ابعاد مختلفی از جمله اعتبار سازمان در افکار جامعه و همچنین تأثیر در تعامل سازمان با کاربران باعث مشکلات و هزینه های فراوانی گردد. تست نفوذ همواره در جهت جلوگیری از خطراتی که اعتبار و اصول سازمان را هدف قرارداده است همراه و کمک رسان سازمان های محترم می باشد.

گروه فنی و مهندسی وی سنتر با تدوین سیاست های امنیتی و استفاده از ابزارهای پیشرفته و کارشناسان خبره در این زمینه، و همچنین ایجاد ساختارهای کاملا علمی-عملیاتی و در نظر گرفتن حساسیت ها و Business Continuity سازمان ها، اقدام به شناسایی و ارزیابی امنیتی می نماید. ما با انجام تست نفوذ و با در نظر گرفتن تمامی حالت ها و استانداردهای ممکن در این زمینه، آینده روشنی را برای حفظ هر چه بیشتر دارایی و اطلاعات با اهمیت سازمان ها را به ارمغان می آوریم.

پاوربانک چیست و چگونه کار می کند؟

پاوربانک چیست و چگونه کار می کند؟

[caption id="attachment_791" align="alignnone" width="600"]پاوربانک چیست و چگونه کار می کند؟ پاوربانک چیست و چگونه کار می کند؟[/caption]
پاوربانک چیست و چگونه کار می کند؟ ما در این پست به بررسی پتانسیل های آنها و چگونگی انتخاب صحیح آنها می پردازیم.
 

پاوربانک چیست و چه چیزهایی را می تواند شارژ کند؟

پاوربانک های همراه از یک باتری ویژه در یک مورد خاص با یک مدار ویژه برای کنترل جریان برق تشکیل شده اند. آنها به شما امکان می دهند انرژی الکتریکی را ذخیره کنید (آن را در بانک واریز کنید) و سپس بعداً از آن برای شارژ دستگاه موبایل استفاده کنید (آن را از بانک خارج کنید). پاوربانک به طور فزاینده ای محبوب شده است زیرا باتری تلفن های محبوب ، تبلت ها و پخش کننده های قابل حمل رسانه محبوب ما از مقدار زمانی که هر روز برای استفاده از آنها می گذرانیم پیشی گرفته است. با نزدیک نگه داشتن یک نسخه پشتیبان از باتری ، می توانید دستگاه (های) خود را در حالی که دور از یک دیواره دیواری قرار دارد ، به روز کنید.

پاوربانکهایی که ما در مورد آنها صحبت می کنیم تقریبا برای هر دستگاه شارژ USB خوب هستند. دوربین ها ، GoPros ، بلندگوهای قابل حمل ، سیستم های GPS ، پخش کننده های MP3 ، تلفن های هوشمند و حتی برخی تبلت ها را می توان از طریق پاوربانک شارژ کرد - تقریباً هر چیزی که از طریق USB در خانه شارژ شود ، از طریق پاوربانک قابل شارژ است - شما فقط باید به یاد داشته باشید که خود را حفظ کنید. پاور بانک هم شارژ شد!

پاوربانک ها همچنین ممکن است به عنوان ایستگاه های برق یا باتری بانک ها نیز شناخته شوند.
 

چه نوع پاور بانک هایی وجود دارد؟

Cable Chick در دو نوع از سه نوع اصلی پاوربانک که امروزه در بازار یافت می شود ، تخصص دارد:
تخصص ما بانک جهانی جهانی است. آنها در اندازه ها و پیکربندی های بسیاری وجود دارند که می توانند متناسب با نیاز دستگاه شما و بودجه شما تنظیم شوند.
ما همچنین یک نیروگاه خورشیدی با شارژ خورشیدی حمل می کنیم. آنها دارای پنل های فتوولتائیک هستند که می توانند باتری داخلی را هنگام قرار گرفتن در معرض نور آفتاب شارژ کنند. شارژ خورشیدی سریع نیست ، بنابراین آنها معمولاً می توانند از طریق کابل نیز شارژ شوند.
نوع سوم پاوربانک ، مورد باتری با سبک قدیمی است. اگرچه آنها می توانند مفید باشند ، این نوع پاوربانک از سازگاری دستگاه بسیار باریکی برخوردار است ، بنابراین Cable Chick موجودی ندارد.
 

چگونه یک پاور بانک شارژ کنم؟

به طور معمول ، پاوربانک برای دریافت نیرو از سوکت ورودی اختصاصی برخوردار است. این قدرت می تواند از طریق یک USB در کامپیوتر شما تأمین شود ، اما ممکن است هنگام استفاده از آداپتور سوکت دیواری شارژ سریع تری داشته باشد. ما اکثر اوقات می بینیم که بانکهای برق برای شارژ از یک سوکت Mini یا Micro-USB استفاده می کنند و از جیب های USB به اندازه کامل برای تخلیه استفاده می کنند. در موارد بسیار نادری ، پاور بانکها می توانند از همان سوکت برای ورودی و خروجی استفاده کنند ، اما این نادر است و نباید از هر پاوربانک فرض شود ، زیرا تلاش برای وارد کردن نیرو به یک خروجی می تواند به باتری آسیب برساند. اگر قادر به یافتن سوکت ورودی کاملاً مشخص نیستید ، کتابچه راهنما را بررسی کنید.

بسته به ظرفیت پاور بانک و میزان شارژ فعلی آن ، پر کردن آن می تواند مدت زمان زیادی طول بکشد. به عنوان مثال ، پاوربانک دارای امتیاز 1500 میلی آمپری باید همان زمان تلفن هوشمند شما برای شارژ شدن طول بکشد. برای بانک های بزرگتر ، این زمان می تواند دو برابر ، سه برابر یا چهار برابر شود. بیشتر بانکهای برق هر دو دارای نشانگر LED هستند که می توانند در هنگام ظرفیت بودن نشان دهند و قطع امنیت برای جلوگیری از شارژ بیش از حد و گرمای بیش از حد. هر زمان ممکن باشد ، پاوربانک را از زمان شارژ کامل از اتهام آن خارج کنید ، یا حداقل از جلوگیری از اتصال طولانی مدت پس از اتمام آن جلوگیری کنید. دمای محیط و جریان انرژی نیز بر زمان شارژ تأثیر می گذارد ، بنابراین بهتر است مرتباً آن را از بین ببرید.

برخی از پاوربانک ها با شارژرهای با ظرفیت بالا (مانند نمونه هایی که با iPad ها همراه هستند) به خوبی کار نمی کنند. تلاش برای شارژ سریع پاوربانک از یک شارژر 2A می تواند به مدار داخلی آسیب برساند که تحت پوشش ضمانت نیست.

 

پاوربانک چقدر طول می کشد؟

این یک سؤال پر بار است. دو امید به زندگی مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

تعداد چرخه های شارژ / تخلیه که یک پاور بانک می تواند با اطمینان در طول عمر خود انجام دهد.
پاوربانک چه مدت می تواند شارژ خود را هنگام استفاده نکردن حفظ کند.

جواب نکته اول می تواند بین مدلهای پاوربانک ، اجزای داخلی آنها و کیفیت ساخت آنها متفاوت باشد. ما سعی می کنیم بانکهای قدرت را که کمتر از 500 چرخه شارژ در آنها وجود ندارد ، انبار نکنیم. این امر به شما امکان می دهد تا 1.5 روز قبل از شروع به از دست دادن وسیله ای از پاور بانک ، قبل از شروع قدرت از دست دادن طولانی مدت خود را از دست دهید. بانکهای قدرت بهتر و گرانتر می توانند دوام بیشتری داشته باشند ، در حالی که واحدهای کوچکتر و ارزان تر بسته به نوع درمان آنها ممکن است کوتاه بیایند. بانکهای برق معمولاً روزانه مورد استفاده قرار نمی گیرند ، بنابراین اغلب در الگوهای استفاده در دنیای واقعی بیش از 18 ماه طول می کشد.

نکته دوم به کیفیت مدار کنترلر و سلولهای باتری بستگی دارد. پاور بانک خوب می تواند 3 تا 6 ماه با حداقل ضرر شارژ کند. بانکهای برق با کیفیت پایین ممکن است برای حفظ شارژ مفید بیش از 4 تا 6 هفته تلاش کنند. در این رابطه ، آنچه را پرداخت می کنید دریافت می کنید ، و اگر به منبع تغذیه اضطراری طولانی مدت نیاز دارید ، بودجه خود را افزایش دهید تا اطمینان حاصل کنید که کوتاه نمی آیند. بیشتر بانکهای برق به تدریج تحت تأثیر محیط و نحوه درمان آنها به تدریج شارژ خود را از دست می دهند. به عنوان مثال ، گذاشتن پاور بانک در اتومبیل که در آن دما می تواند تا حد زیادی در نوسان باشد می تواند طول عمر آن را کوتاه کند.

 

بهترین پاوربانک های سال 2019 برای گوشی

بهترین پاوربانک های سال 2019 و شارژرهای برتر قابل حمل USB برای گوشی شما

بدون همراه داشتن یک پاوربانک از خانه بیرون نروید.

بهترین پاوربانک های سال 2019

 
هرکسی که از تلفن هوشمند استفاده می کند از اهمیت حمل پاور بانک پشتیبان اطلاع دارد. اما با توجه به تعداد زیاد گزینه های موجود در آمازون ، ممکن است از نظر قابل قبول احساس غرق شدن کنید. علاوه بر مشخصات مختلف شارژ ، پورت و حتی کابل هایی که باید در نظر بگیرید ، یک تن از مارک های رقیب نیز وجود دارد. دیدن محصولات Anker ، Mophie و MyCharge معمول است ، اما چگونه می دانید کدام یک از وعده های خود را تحویل می دهند؟ آیا اگر عملکرد یک باتری کمبود باشد ، می توانید چند دلار صرفه جویی کنید؟

 

بهترین پاوربانک های سال ۲۰۱۹

  • Mophie Powerstation XXL
  • Xiaomi 10,000mAh Mi Power Bank
  • Sherpa 100AC Portable Power Bank
  • Anker Powercore+ 26800 PD
  • RockPals 300W Power Station

 

ما تصمیم گرفتیم که این کار را برای شما انجام دهیم و طیف گسترده ای از پاور بانک ها را از تولید کنندگان مختلف بدست آوریم ، برخی از آنها ویژگی های منحصر به فردی را ارائه می دهند. سپس هفته ها تست بسته ها را گذراندیم (در مورد مراحل آزمایش ما به تفصیل در زیر بخوانید).

در حالی که ما چند نمونه برتر را انتخاب کرده ایم ، حتماً هر بررسی را که در انتهای این صفحه به آن مرتبط است ، مطالعه کنید تا به شما در یافتن بهترین بسته باتری برای نیازهای شما کمک کند. (اگر شما زمان زیادی را در یک وسیله نقلیه می گذرانید ممکن است به دور شارژر های ما USB علاقه مند شوید.)

به روز شده در تاریخ 9/12/2019 ، شامل بررسی ما در مورد نیروگاه قابل حمل RockPals 300W ، است که پورت ها ، ظرفیت و کارایی آن را ارائه می دهد تا آن را به یک منبع انرژی قابل اطمینان در دسترس یا در مواقع اضطراری تبدیل کنیم. آن را به عنوان بهترین نیروگاه قابل حمل انتخاب کردیم. برای دیدن همه بررسی های پاور بانک ما ، به انتهای این مقاله بروید.

 

بهترین پاوربانک ها

 

 

پاوربانک های حمل آسان

بهترین پاوربانک برای مسیرهای طولانی

بهترین پاوربانک با پورت USB

راحتترین پاور استیشن

 

چه چیزی را در یک پاوربانک قابل حمل جستجو کنید

 

بدون تجهیزات آزمایش فانتزی ، هرگز نمی دانید که آیا پک باتری را پرداخت کرده اید یا نه. فروشندگان ، به ویژه در لیست آمازون ، دوست دارند شرایط و گواهینامه های زیادی را دور بیندازند.

 

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در تصمیم گیری آورده شده است:

  • برای کسانی که دستگاه سازگار دارند ، اطمینان حاصل کنید که بسته باتری Quick Charge 2.0 ، 3.0 یا PD دارای مجوز است. بسته به گوشی هوشمند شما ، این می تواند تفاوت زیادی در عملکرد ایجاد کند. اگر صاحب یک دستگاه QC 2.0 هستید ، از خود بپرسید که آیا هزینه اضافی برای یک بسته توانمند QC 3.0 ارزش آن را دارد؟
  • به ادعاهای یک شرکت مبنی بر اینکه یک بسته شارژ مثلاً یک گلکسی S8 یا آیفون X شش برابر بیش از 100 درصد است اعتماد نکنید. ظرفیت و کارآیی باتری براساس چندین عامل متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد باتری ها و ظرفیت ، این گزارش Macworld را در مورد بسته های USB-C بخوانید.
  • به مشخصات باتری توجه کنید و اطمینان حاصل کنید که ورودی آن فقط به شارژ کند مانند 5V / 1A محدود نمی شود. هرچه ورودی سریعتر باشد ، شارژرهای باتری شما سریعتر می شوند ، شما سریعتر آماده برخورد جاده می شوید.

 

 

 

معرفی انواع کابل‌های USB و امکانات آنها

معرفی انواع کابل‌های USB و امکانات آنها
کمتر کسی باور دارد که اختراع USB کار مفیدی نبود. قبل از ابداع این پورت‌ها کاربران ملزم به استفاده از استانداردهای دست و پاگیر مختلفی بودند. در کامپیوترهای متداول در دهه 90 از پورت‌های LPT، Serial، PS2، SCSI و MIDI استفاده می‌شد که تنها چند نمونه از پورت‌های مورد استفاده در آن دوره هستند. اما در حال حاضر همه ما از پورت USB (مخفف گذرگاه سریال عمومی) استفاده می‌کنیم. در این مقاله معرفی انواع کابل‌های USB و امکانات آنها خواهیم پرداخت.

معرفی انواع کابل‌های USB و امکانات آنها

انواع مدل‌ها و سرعت‌های USB
لازم به ذکر است که هر چند شاید دو پورت و کابل USB شبیه هم به نظر برسند اما این به معنای یکسان بودن قابلیت‌های آن‌ها نیست. چون استانداردهای USB طی چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشتند. سخت‌افزاری که اطلاعات را ارسال و دریافت می‌کند سریع تر از قبل شده و سیم کشی‌های داخلی آن بسیار متفاوت با قبل است.
با این حال یکی از ویژگی‌های مهم USB "universal" یا عمومی بودن آن است. این یعنی اگر یک کابل USB در یک پورت جا شود پس با آن کار می‌کند. بدترین حالتی که ممکن است رخ دهد این است که این پورت با قدیمی ترین و کندترین استانداردی که هر دو وسیله قادر به درک آن هستند کار کند. یعنی ممکن است برخی دستگاه‌ها به درستی با این پورت کار نکنند چون نمی‌توانند داده‌ها را با سرعت لازم از این کابل‌ها عبور دهند.
وقتی یک وسیله جانبی با قابلیت اتصال USB خریداری می‌کنید، در مشخصات آن وسیله، مشخص شده که بالاترین استاندارد تحت پشتیبانی و مورد نیاز آن چیست. این یعنی کامپیوتر، کابل و دستگاه همگی باید مطابق با این استاندارد باشند تا این وسیله و پورت آن به بهترین شکل ممکن کار کنند.

معرفی انواع کابل‌های USB و امکانات آنها
در حال حاضر سه نسل مختلف از USB وجود دارد و انتظار می‌رود که چهارمین نسل آن هم در آینده ساخته شود. این سه نسل مختلف عبارتند از:
• USB 1 که حداکثر سرعت آن از نظر تئوری 12 مگابیت بر ثانیه است. این دستگاه‌های قدیمی با USB مدرن هم کار می‌کنند اما با همان سرعت قدیم و احتمالاً کمتر از آن. به این نسل از USB “Full Speed” هم گفته می‌شود که البته این عبارت می‌تواند کمی گمراه کننده باشد.
• USB 2 سریع تر از نسل قبل و حداکثر سرعت تئوری آن 480 مگابیت بر ثانیه است و به آن High Speed هم گفته می‌شود.
• USB 3 جدیدترین استاندارد در زمان نوشتن این مقاله است و حداکثر سرعت تئوری آن 5 گیگابایت بر ثانیه است و به آن SuperSpeed هم گفته می‌شود.
در واقع پر کاربردترین استاندارد USB1 در حال حاضر USB 1.1 است و هیچ وسیله ای با استاندارد USB 1.0 برای استفاده کاربران تولید نشد. نسل دوم فقط یک نسخه داشت یعنی USB 2.0 و نسل سوم دارای دو نسخه USB 3.1 و 3.2 است.
این دو استاندارد هم هر یک دو نسل داشتند که از نظر سرعت با یکدیگر تفاوت دارند. به عنوان مثال USB 3.1 Gen1 سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه دارد و سرعت نسل دوم دو برابر آن است. نسل‌های USB 3.1 به ترتیب سرعت 5، 10 و 20 گیگابیت بر ثانیه دارند.

نکته ای راجع به پورت تاندربولت 3 و USB-C

معرفی انواع کابل‌های USB و امکانات آنها
تاندربولت 3 یک استاندارد انتقال داده کاملاً متفاوت با USB است. اما از همان پورت USB-C استفاده می‌کند و ...
• هر دستگاه USB-C با تمام پورت‌های تاندربولت 3 کار می‌کند.
• یک دستگاه تاندربولت با پورت USB-C ساده ای که تاندربولت نداشته باشد کار نمی‌کند.
• معمولاً کنار پورت‌های USB-C تاندربولت یک آیکن رعد و برق وجود دارد.
• کابل‌های USB-C می‌توانند کار کابل تاندربولت را انجام دهند اما ممکن است نتوانند سرعت خوبی ارائه کنند.
• کابل‌های تاندربولت هم می‌توانند مثل کابل USB-C کار کنند.
تکنولوژی تاندربولت تکنولوژی فوق العاده ای است اما از آنجا که موضوع اصلی این مقاله پورت USB است این موضوع را همینجا به پایان می‌بریم.

انواع پورت‌های USB
حالا که با انواع نسل‌های USB آشنا شدیم، در ادامه راجع به پورت‌های فیزیکی صحبت خواهیم کرد اما قبل از آن باید به یک نکته اشاره کنیم: پورت‌های USB 3 طبق قرارداد آبی رنگ هستند تا تشخیص آنها از سایر انواع پورت‌های قدیمی تر آسان باشد.
پورت USB اصلی به نام پورت Type A هم شناخته می‌شود که متداول ترین نوع آن است و در تمام وسایل از تلویزیون‌های فلت تا رادیو و سایر لوازم برقی وجود دارد. پورت‌های USB-1 و USB-2 چهار پین دارند. 2 پین برای انتقال داده و 2 پین برای برق. پورت‌های Type-A USB 3 نه پورت دارند. اما امکان استفاده از آنها با وسایل قدیمی تر وجود دارد.

معرفی انواع کابل‌های USB و امکانات آنها
به غیر از این موارد، پورت Type B را داریم که کمتر متداول است و معمولاً در دستگاه‌هایی مثل پرینتر یا هارد اکسترنال مشاهده می‌شود. این پورت یک پورت female (یا ماده) برای دستگاه‌هایی است که مثل کامپیوتر دستگاه میزبان نیستند. پورت‌های Type B USB 1 و 2 از نظر ویژگی‌های فیزیکی با پورت‌های USB 3 Type-B سازگار نیستند.
در نهایت پورت Type-C را داریم. این پورت‌ها دو رو هستند یعنی بر خلاف پورت‌های Type A یا B می‌توان آنها را از هر دو طرف وصل کرد. با استفاده از یک آداپتور این پورت‌ها با همه انواع USB به غیر از USB 1 سازگار می‌شوند. این استاندارد جایگزین انواع کانکشن از USB 3.2 به بعد شدند.
این موارد برای پورت‌های استاندارد بودند اما نسخه‌های مینی و میکروی هم برای دستگاه‌های خیلی کوچک که امکان نصب پورت USB-A با سایز کامل در آنها وجود ندارد، ساخته شدند. در دسته‌های بازی، گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌ها از پورت‌های مینی و میکروی Type-A و Type-B استفاده می‌شود. همچنین پورت Type-AB برای دستگاه‌هایی که می‌توانند به عنوان میزبان و دستگاه جانبی عمل کنند، تهیه شده اند.
قبل از عرضه پورت‌های USB-C بیشتر گوشی‌های هوشمند مجهز به پورت Micro-B بودند. پورت‌های Mini-B هم در دستگاه‌هایی مثل دسته بازی پلی استیشن 3 وجود دارد.
هر چند پورت‌های Micro-B همچنان در دستگاه‌هایی مثل گوشی‌های هوشمند، پاور بانک و بیشترین تجهیزات الکترونیکی مدرن کوچک وجود دارند اما پورت USB-C به سرعت در حال تبدیل شدن به یک استاندارد برای تمام دستگاه‌هایی است که از پورت USB استفاده می‌کنند، صرف نظر از اینکه چه سایزی دارند.

استانداردهای برق USB
USB فراتر از یک روش انتقال دیتا بین دستگاه‌های مختلف است و به عنوان راهی برای انتقال برق و نیرو هم عمل می‌کند. به جز دستگاه‌های موبایل اپل تقریباً همه گوشی‌های هوشمند مدرن دارای یک پورت USB هستند که از آن هم برای شارژ و هم انتقال داده استفاده می‌شود.
در واقع در بسیاری از دستگاه‌هایی که هیچ دیتایی منتقل نمی‌کنند باز هم از پورت USB برای شارژ استفاده می‌شود. یک نمونه از این دستگاه‌ها پاوربانک یا اسباب بازی‌های کوچک است. برخی کابل‌های USB فقط قادر به انتقال برق هستند و فاقد سیم‌های انتقال داده هستند. کابل‌های برقی که همراه پاور بانک عرضه می‌شوند معمولاً یکی از این مدل‌ها هستند.

معرفی انواع کابل‌های USB و امکانات آنها
استفاده از کابلی که فقط قادر به انتقال برق است برای پیشگیری از ویروسی شدن گوشی‌های موبایل مفید است. مثلاً در فرودگاه‌ها و جاهایی که ممکن است شارژر ارائه شده باشد، هکرها می‌توانند این شارژرها را با دستگاه‌های آلوده به بدافزار جابجا کنند. یک کابل USB بلاک کننده دیتا از چنین سوء استفاده‌هایی پیشگیری می‌کند.
از نظر برقی که یک کابل USB انتقال می‌دهد استانداردهای مختلفی وجود دارد. یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر یک دستگاه USB را به پورتی سازگار با USB متصل کنید این دستگاه فقط به اندازه نیاز یا به مقداری که آن پورت قادر به تامین آن است برق استخراج می‌کند.
بنابراین نیازی به نگرانی برای شارژ کردن گوشی با شارژری که رتبه برق بالاتری دارد، نیست. مادامی که هر دو دستگاه و کابل تولید یک شرکت معتبر باشند، نیازی به نگرانی درباره این مسئله نخواهید داشت.
نکته مهم این است که برخی منابع برقی USB نمی‌توانند دستگاه شما را بخوبی شارژ کنند. USB بر اساس نسل سخت‌افزار آن برق تامین می‌کند. مثلاً USB 1.0 و 2.0 حدود 500mAh برق انتقال می‌دهند. USB 3.0 می‌تواند تا 900 mAh برق تامین کند و USB 3.1 می‌تواند 3000 mAh برق تامین کند.

معرفی انواع کابل‌های USB و امکانات آنها
اینها صرفاً اعدادی هستند که تولید کننده یک وسیله برای داشتن حداقل‌های لازم جهت اخذ مجوز باید آنها را رعایت کند. احتمالاً شما هم شندید که شارژهای اتومبیل و شارژهای آی پد رتبه 2.1A دارند که جزء مشخصات هیچ USB نیست. برای استفاده از برق مازاد، دستگاه شما باید به شارژر اعلام کند به چه میزان برق نیاز دارد.
اگر قادر به انجام این کار نباشد، از عدد حداقل پیش فرض استفاده می‌کند که معمولاً 500mAh است. فقط لازم است دستگاه و شارژر هر دو از استاندارد شارژ سریع یکسانی استفاده کنند.
به غیر از ارائه نیروی زیاد توسط آخرین نسخه‌های USB 3 تمام استانداردهای دیگر "شارژ سریع" یک استاندارد صنعتی محسوب نمی‌شوند. بنابراین تضمینی وجود ندارد که یک گوشی هوشمند با قابلیت شارژ سریع بتواند به بهترین نرخ از یک شارژر دیگر برق بگیرد.
مثلاً در گوشی‌های اندروید معمولاً یک اعلان نمایش داده می‌شود که به شما اعلام می‌کند دستگاه شما با چه سرعتی و طی چه زمانی شارژ خواهد شد.

استفاده از USB در مک
تقریباً از زمان ابداع USB این پورت تبدیل به یکی از استانداردهای تمام کامپیوترهای اپل شده است. اولین آی مک 1998 دو پورت USB و دو پورت FireWire داشت. اغراق نیست اگر بگوییم که اپل نقش مهمی در پذیرش و محبوبیت USB داشت.

معرفی انواع کابل‌های USB و امکانات آنها
مک‌های مدرن هم به نوعی دارای تکنولوژی USB هستند و حالا معمولاً در آنها فقط یک یا دو پورت USB-C مشاهده می‌شود. در نتیجه اگر قصد استفاده از وسیله ای را داشته باشید که به صورت بومی از USB-C استفاده نمی‌کند، راه حل استفاده از یک هاب USB-C است.
خبر خوب این است که USB-C پهنای باند و قدرت زیادی دارد و اضافه کردن این‌ هاب مشکلی ایجاد نخواهد کرد. حتماً تبدیلی را انتخاب کنید که با مک سازگار باشد. مک بوک‌های دارای پورت USB-C می‌توانند با دستگاه‌های دو‌هاب یا dual-hub هم کار کنند.

نکته پایانی درباره USB 4
قبل از پایان این بحث نگاهی مختصر به آینده خواهیم داشت. انتظار می‌رود که در آینده نزدیک شاهد معرفی USB 4 باشیم پس بهتر است آماده پذیرش و استفاده از آن باشیم. این استاندارد جدید از پهنای باندی تا 40 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند اما فقط با USB 3.2 و USB 2.0 سازگاری دارد.
بعید است این تکنولوژی باعث ایجاد مشکلاتی برای کاربران شود چون همین حالا هم سخت‌افزار USB 1 منسوخ شده است. پورت USB-C فعلی پایه و اساس USB 4 خواهد بود و بنابراین نیازی به نگرانی درباره این مسئله نخواهید داشت.