راهکارهای دیتاسنتر

راهکارهای دیتاسنتر

راهکارهای دیتاسنتر

راهکارهای دیتاسنتر

سن استوریج چیست ؟

سن استوریج  چیست ؟
SAN مخفف Storage Area Network  سن استوریج به معنی شبکه ذخیره‌سازی اطلاعات می‌باشد. این نوع شبکه بیشتر برای ساخت یک بستر مناسب برای انتقال داده‌ها و اطلاعات حجیم بین سرویس دهنده‌ها و سرویس گیرنده‌ها برپا می‌گردد.

مشخصات و توضیحات تکمیلی شبکه ذخیره سازی یا سن استوریج  (SAN)
سرویس دهنده ذخیره‌سازی یا (Storage Server) سرور استوریج  دارای حجم زیادی از اطلاعات است به عنوان نمونه  برای انتقال داده‌ها و ارائه خدمات مناسب نیاز به پهنای باند بالا می باشد. از مشخصات این نوع شبکه می توان داشتن بازده بالا برای انتقال حجم زیادی از داده ها، در دسترس بوده همیشگی سرویس دهنده ها حتی در فاصله‌های دور و طولانی و گستردگی زیاد در ابعاد شبکه های محلی یا شبکه های شهری یا جهانی می باشد.

NAS (نت ورک اتچ استوریج ) چیست؟
انباره (Storage) ذخیره سازی متصل به شبکه (NAS) نت ورک Storage دستگاهی است که به صورت اشتراکی در شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه، با استفاده از NFS (سیستم فایلی شبکه‌ای مختص یونیکسی)، CIFS (سیستم فایلی شبکه‌ای مختص محیط‌های ویندوزی)، FTP ،HTTP و سایر پروتکل‌ها با اجزای شبکه ارتباط برقرار می‌کند. وجود NAS -نت ورک Storage در یک شبکه برای کاربران آن شبکه افزایش کارایی و استقلال از سکو را به ارمغان می‌آورد، گویی که این انباره مستقیماً به کامپیوتر خودشان متصل است.

خود دستگاه NAS -نت ورک استوریج یک وسیله پر سرعت، کارآمد، تک منظوره و اختصاصی است که در قالب یک ماشین یا جعبه عرضه می‌شود. این دستگاه طوری طراحی شده که به تنهایی کار کند و نیازهای خاص ذخیره سازی سازمان را با استفاده از سیستم‌عامل و سخت‌افزار و نرم‌افزار خود در بهترین حالت برآورده سازد. NAS -نت ورک استوریج را می‌توان مثل یک دستگاه Plug-and-Play در نظر گرفت که وظیفه آن تامین نیازمندی‌های ذخیره‌سازی است. این سیستم‌ها با هدف پاسخگویی به نیازهای خاص در کوتاه‌ترین زمان ممکن (به صورت بلادرنگ) طراحی شده‌اند. ماشین NAS -نت ورک استوریج برای به کارگیری در شبکه‌هایی مناسب‌تر است که انواع مختلف سرور و کلاینت در آنها وجود دارند و وظایفی چون پراکسی، فایروال، رسانه جریانی و از این قبیل را انجام می‌دهند.

دسته‌ای از دستگاه‌های NAS -نت ورک استوریج به نام “فایلر” امکان به اشتراک گذاشتن فایل‌ها و داده‌ها را میان انواع متفاوت کلاینت‌ها فراهم می‌سازند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.