راهکارهای دیتاسنتر

راهکارهای دیتاسنتر

راهکارهای دیتاسنتر

راهکارهای دیتاسنتر

مفهوم IOPS

مفهوم IOPS

مفهوم IOPS

مفهوم IOPS

مفهوم IOPS چیست؟ پارامتر IOPS مخفف ورودی خروجی در هر ثانیه است. این روش رایج ترین روش برای اندازه گیری عملکرد هارد دیسک های SATA، SAS و SSD می باشد.

به طور کلی IOPS برای اندازه گیری از سناریوهای عملکرد زیر استفاده می کند:

  • تصادفی خوانده شده IOPS
  • نوشتن تصادفی IOPS
  • به طور متوالی IOPS خوانده شود
  • نوشتن متوالی IOPS

 

میزان IOPS در هاردهای SATA و SAS

در حالی که استثنائات وجود دارد، چهره های زیر به عنوان یک قاعده خوب از نظر عملکرد برای هارد دیسک های SATA و SAS سنتی عمل می کنند:

7.2K SATA – +/- 80 IOPS

10K SAS – +/- 120-140 IOPS

15K SAS – +/- 180-200 IOPS

میزان IOPS در هاردهای SSD

در هاردهای SSD تولید بر اساس نیاز به سرعت بالای خواندن و نوشتن می باشد. با این حال، اگر ما یک هارد Enterprise SSD مخصوص دیتاسنتر مانند Intel DCS 3500 را در نظر بگیریم، این هارد میزان IOPS در حدود 4،600=IOPS Writing Random و 75،000=IOPS Random Reads دارد.

چرا میزان IOPS بسیار مهم است؟

اساسا پارامتر IOPS معیار تشخیص سرعت هارد یا مجموعه هارد ما می باشد. همانطور که می دانید سرعت هارد به دلایل مختلفی بهتر است که بالا باشد. برای مثال گوگل اعلام کرده است که سرعت بارگذاری وب سایت یک عامل رتبه بندی است و به سادگی، وب سایت های سریع تر رتبه بهتری را دریافت می کنند و همچنین، وب سایت های سریع تر تمایل به فروش بیشتر دارند که این موضوع خیلی مورد توجه مدیران وب سرورها قرار می گیرد.

البته راه های زیادی برای سرعت بخشیدن به یک وب سایت وجود دارد، ولی یکی از سریع ترین و ارزان ترین راهها استفاده از هاردهای SSD به منظور بالا بردن سرعت خواندن و نوشتن و سرعت سایت می باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.