راهکارهای دیتاسنتر

راهکارهای دیتاسنتر

راهکارهای دیتاسنتر

راهکارهای دیتاسنتر

استوریج

استوریج

راهکارهای ذخیره سازی داده ها

امروزه با توجه به تکنولوژیهای ذخیره سازی و راهکارهای ذخیره سازی ارائه گردیده از جمله راهکار ذخیره سازی اطلاعات به صورت SAN ،NAS،DAS با توجه به حساسیت داده ها و حجم اطلاعاتی که می بایست عملیات ذخیره سازی روی آن صورت پذیرد با توجه به نوع سازمان کاملا متفاوت می باشد.

شرکت معتبر HPE با توجه به راهکارهای ذخیره سازی اطلاعات محصولات متنوعی را با توجه به نیاز مشتریان عرضه نموده است.تجهیزاتی که شرکت HPE به جهت ذخیره سازی اطلاعات معرفی نموده است با عنوان Storage  تولید و عرضه گردیده است.

از عمده Storage هایی که در سازمان ها و یا شرکت های ایران مورد استفاده قرار می گیرد میتوان به ذخیره سازهای MSA وPAR3 اشاره نمود.

معرفی Storage استوریج MSA2040

storage1 setakit

استوریج MSA2040 از مناسب ترین و پرکاربردترین دستگاههای ذخیره ساز HPE می باشد که مناسب برای سازمان های متوسط می باشد در گذشته نسل های قدیمی این تجهیز محصولات MSA1040 و P2000 بوده است و با توجه به رشد تکنولوژی تجهیزات قدیمی پاسخگوی نیاز مشتریان نبوده است و شرکت HPE با توجه به نیاز مشتریان نسل های جدید ذخیره سازها را ارائه نموده است.

استوریج MSA2040 را میتوان به دو صورت می باشد اینکه از 24 هارد SFF استفاده گردد و با توجه به فضاهای ذخیره سازی که میتوان به این Storage اضافه نمود حداکثر پشتیبانی از 199 هارد SFF و حداکثر فضایی که در اختیارمان میگذارد TB 768 می باشد.

در صورت استفاده از هاردهای LFF استوریج دارای 12 هاردLFF می باشد و در این مدل دستگاه میتواند از 96 هارد LFF پشتیبانی نماید و حداکثر فضا هم 768 TB میتواند باشد. این دستگاه دارای چهار کنترلر به جهت اتصال به شبکه SAN می باشد.

معرفی دستگاه ذخیره ساز استوریج HPE 3PAR:

storage2 setakit

Storage 3PAR ( استوریج )ذخیره سازهای در واقع نسل جدیدی از تجهیزات ذخیره سازی کمپانی HPE می باشد و جایگزین نسل های گذشته ذخیره سازهای HP به نام EVA گردیده است.

اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه 3PAR داشته باشیم ،شرکت 3PAR شرکتی کاملا مستقل بوده است که در سال 1999 توسط سه نفر ایجاد گردیده است و PAR هم برگرفته از اول اسامی این اشخاص بوده است.اولین محصول این شرکت درسال 2002 تولید و عرضه گردیده است. . دفتر مرکزی شرکت 3PAR در ایالت کالیفرنیا قرار داشته است. در سال 2010 شرکت HP اقدام به خرید 3PAR کرد به همین سبب امروزه ذخیره سازها با نام HPE 3PAR عرضه می گردد.

Storage ها ی 3PAR به چندین سری مختلف تقسیم می گردد از مرسوم ترین ذخیره سازهای 3PAR میتوان به سری 7000، 8000، 10000 و 20000 اشاره نمود.

storage03 setakit

نکته حائز اهمیت این دسته از ذخیره سازها استفاده از چیپ ست سخت افزاری ASIC می باشد که باعث می گردد بار اضافی از روی پردازنده اصلی دستگاه برداشته گردد و شتاب دهندگی در پردازش داده ها صورت پذیرد.

و وجود این امر باعث افزایش سرعت I/O خواهد شد. لازم به ذکر می باشد تعداد کنترلر های این قبیل از ذخیره سازها میتواند با توجه به نوع مدل انتخابی از 2 کنترلر تا 8 کنترلر را میتواند داشته باشد و با توجه به تعداد کنترلرها ترافیک دریافتی استوریج میان تعداد کنترلرها تقسیم می گردد.

بر روی تجهیزات ذخیره سازی 3PAR میتوان از هارد دیسک های SSD و SAS استفاده نمود. سیستم عامل انحصاری این تجهیزات inform OS می باشد.استوریج های 3PAR مناسب برای سازمان ها یا شرکت هایی می باشد که نیاز به ذخیره سازی حجم بالایی از اطلاعات و داده ها با توجه به راهکارهای به روز را نیازمند می باشند.

شرکت ستاک فناوری ویرا با توجه به واردات و فروش بدون واسطه تجهیزات ذخیره سازی اعم از فروش سرور ،استوریج و... و با بهره گیری از متخصصان ذخیره سازی همواره بهترین راهکارها را در حوزه ذخیره سازی به همراه پشتیبانی وآموزش و ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان ارائه می نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.