راهکارهای دیتاسنتر

راهکارهای دیتاسنتر

راهکارهای دیتاسنتر

راهکارهای دیتاسنتر

انواع هارد اینترنال وسترن دیجیتال

انواع هارد اینترنال وسترن دیجیتال:

۱-هارد وسترن دیجیتال آبی

۲- هارد وسترن دیجیتال بنفش

۳ -هارد وسترن دیجیتال  بلک(سیاه)

۴- هارد وسترن دیجیتال قرمز

۵ -هارد وسترن دیجیتال طلایی

 هارد وسترن دیجیتال آبی:

هاردهای آبی این شرکت جزو هاردهای متوسط به شمار می آیند – یعنی هم سرعت بهتری دارند و هم مصرف انرژی بیشتری نسبت به مدل سبز دارند . در نگاه و تست های اولیه عملکردها این هاردها بسیار شبیه به سری بلک شرکت وسترن میباشد ولی با نگاه دقیق تر و تخصصی متوجه کیفیت به مراتب بهتر سری بلک نسبت به سری آبی می شوید. در این هاردها تراکم دیتا در یک نقطه رو بیشتر میکنند تا سرعت دسترسی به اطلاعات بیشتر بشود … به همین علت شاهد سرعت قابل قبولی در این مدل هستیم و میشود به عنوان هارد اصلی ازش استفاده کرد – بیشتر هارد های مورد استفاده در لپ تاپ ها و کنسول ها از این نوع هارد می باشد.

 

هارد وسترن دیجیتال بنفش:

هارد های زنگ بنفش در سال ۲۰۱۴ معرفی شدند و مخصوص ذخیره سازی تصاویر دوربین ها مطابق با استاندارد های موجود در این حوزه طراحی و ساخته شده اند . پایداری بالا و عمر طولانی و  استفاده از فن آوری AllFrame که باعث می‌شود میزان فریم‌های از دست رفته در هنگام ضبط تصاویر، به صفر برسد و همچنین فن اوری Intelliseek برای ارائه تعادل میان عملکرد و قدرت هارد دیسک که باعث کاهش لرزش، صدا و مصرف برق هارد دیسک می‌شود و همچنین قابلیت ثبت همزمان تصاویر گرفته شده توسط ۳۲ دوربین مختلف که قابلیت بسیار مهمی در استفاده‌های نظارتی محسوب می‌شود از ویژگیهای بارز این نوع هارد ها می باشد ( مدلNV این  سری از هاردها قابلیت ضبط ۶۴ تصویر همزمان رو دارد و در سیستم های مدار بسته تحت شبکه مورد استفاده قرار میگیرد)

نسل بنفش با استفاده از فناوری مشهور به ‌IntelliPower RPM می‌تواند بر اساس میزان عملیاتی که در حال انجام دادنش است، سرعت گردشش را بین 5400 تا 7200 دور در دقیقه تغییر دهد. این فناوری به نسل بنفش اجازه می‌دهد در کنار مصرف پایین، طولانی‌ترین عمر را نه‌تنها در بین هارد‌های وسترن؛ بلکه در میان تمام‌ هارد‌ها داشته باشد.

این هارد که با لقب Surveillance شناخته می‌شود، برای استفاده به‌صورت 7/24 ساخته‌شده است.

 

هارد وسترن بلک(سیاه):

رنگ مشکی همیشه نماد قدرت و سرعت بوده ، هارد های سری بلک نیز همین ویژگی رو دارن یعنی پرفومانس ( کارایی )در اولویت اول قرار دارد و مصرف و نویز کمتر در اولویت های بعدی قرار میگیرند این امر با بهینه کردن سرعت دست یابی به اطلاعات و استفاده از دو پردازنده جهت محاسبات صورت می پذیرد و اینکه این هارد ها لرزش کمتری نسبت به مدل آبی دارند . این هاردها برای کارهای محاسباتی سنگین مثل بازی ها و … مناسب هستند.قیمت این هارد نیز به مراتب بالاتر از دو مدل سبز و آبی می باشد.

جدید‌ترین نسل از این هارد‌ها با ظرفیت شش ترابایت، در حدود 128 مگابایت کش دارد که در مقایسه با نسخه‌ی قبلی‌اش دو برابر بیشتر شده است. این افزایش کش باعث شده کارایی کلی این هارد را بیشتر شود و همچنین زمان خواندن و نوشتن روی این را کم کرده است. سرعت چرخش استاندارد این نسل از هارد‌های وسترن دیجیتال 7200 دور در دقیقه است.

 

هارد وسترن دیجیتال قرمز:

هارد قرمز وسترن مخصوص استفاده در شبکه طراحی شده . هارد قرمز وسترن می تونه به صورت شبانه روزی و به مدت طولانی روشن باشه و هیچ عیب و ایرادی هم نگیره . رنگ قرمز در سال ۲۰۱۲ به رنگین کمون وسترن اضافه شد . رنگ قرمز مخصوص استفاده در واحد NAS در شبکه طراحی شده . NAS مخفف عبارت Storage Attached-Network هست . NAS رو مثل یه کیس بدون موس و کیبورد در نظر بگیرید که داخل خودش هارد داره و اجازه نقل و انتقال و دسترسی کامپیوترهای شبکه به اطلاعات NAS رو میده . از این هارد قرمز توی اون دستگاه NAS استفاده میشه . رنگ قرمز به دو دسته کلی Red WD و Pro Red WD تقسیم میشه . فرقشون اینه که سرعت چرخش Pro بیشتره ( ۷۲۰۰ دوره ) اما برای Red حدود ۵۴۰۰ دوره و به صورت داینمیک سرعت چرخش کم میشه ( مثل رنگ سبز از تکنولوژی intellipower استفاده می کنه) . ضمنا Pro Red حافظه کش بیشتر داره یعنی تا ۱۲۸ مگابایت هم ساپورت می کنه .

 

هارد وسترن دیجیتال طلایی:

نسل طلایی برای مدیریت کردن بازد‌هی برابر با 550 ترابایت در هر سال ساخته‌شده است. این مقدار بیشترین میزان کارکرد برای هارد‌های 3.5 اینچی است. با نسل طلایی می‌توانید اطمینان صددرصدی از کارایی داشته باشید. این اطمینان با دانستن اینکه میانگین زمان تعیین‌شده بین دو خطای این هارد چیزی در حدود 2.5 میلیون ساعت است که در مقایسه با نسل مشکی و قرمز حرفه‌ای دو برابر شده است. این دلایل پرداخت مبلغ بیشتری برای خرید این هارد را توجیه می‌کنند. توصیه می‌شود اگر واقعا سروری با لود کاری خیلی بالا دارید از نسل طلایی استفاده کنید در غیر این صورت از نسل‌های مشکی یا قرمز حرفه‌ای استفاده کنید که قیمت به‌مراتب کمتری در مقایسه با این نسل دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.