راهکارهای دیتاسنتر

راهکارهای دیتاسنتر

راهکارهای دیتاسنتر

راهکارهای دیتاسنتر

آموزش بک آپ گرفتن از هاست سی پنل

آموزش بک آپ گرفتن از هاست سی پنل

بسیاری اوقات ممکن است نیاز داشته باشید که فول بک آپ سایت خود را بر روی کامپیوتر خود داشته باشید و اگر کنترل پنل هاست شما سی پنل است ما در این مطلب آموزش بک آپ گرفتن از هاست سی پنل را به صورت کامل و به زبان ساده برای شما شرح خواهیم داد.

برای این کار ابتدا وارد پنل هاست خود شده و از بخش files بر روی گزینه ی backup wizard کلیک نمایید:

آموزش بک آپ گرفتن از هاست سی پنل

 

سپس در صفحه ی جدیدی که باز می شود از بخش backup or restore بر روی گزینه ی backup کلیک نمایید.

بک آپ گرفتن از هاست سی پنل

حال نوبت آن است که بخشی که قصد دارید از آن بکآپ تهیه کنید را انتخاب نمایید که معمولا در این بخش برای اینکه از همه ی قسمت ها از جمله فایل ها، ایمیل ها و دیتابیس ها به طور همزمان و در یک پکیج بک آپ گرفته شود گزینه ی full backup را انتخاب می نمایند اما اگر شما هیچ اکانت ایمیلی تا کنون در سی پنل خود نساخته اید و یا سایت شما از دیتابیس استفاده نمی کند می توانید از بخش partial گزینه ی مناسب تری برای بک آپ انتخاب نمایید.

گرفتن فول بکآپ سی پنل و دانلود آن

پس از این مرحله شما به مرحله ی نهایی گرفتن بک آپ از سی پنل خواهید رسید و اگر قبلا بک آپی گرفته باشید می توانید آنرا در این بخش ملاحظه نمایید. برای ساختن بک آپ ابتدا در بخش Backup Destination باید محلی برای ذخیره ی بک آپ معین نمایید که معمولا همان هاست ی که فایل ها در داخل آن قرار دارد را انتخاب می کنند که گزینه ی آن Home Directory می باشد اما اگر به دلایلی همچون نداشتن فضای کافی برای ذخیره ی فایل بک آپ و غیره در همین بخش می توانید از گزینه های دیگری همچون Remote FTP Server استفاده کنید (ما فرض را بر این می گیریم که شما هم از گزینه ی Home Directory استفاده می نمایید).

در بخش Email Address اگر قصد دارید پس از تکمیل فرایند بکآپ گیری توسط ایمیل به شما اطلاع داده شود یک آدرس ایمیل وارد کنید و اگر قصد ندارید توسط ایمیل به شما اطلاع داده شود گزینه ی Do not send… را انتخاب کنید و در پایان بر روی گزینه ی Generate Backup کلیک کنید. توجه داشته باشید که بسته به حجم اطلاعات شما و قدرت سرور فرایند تهیه ی فایل بک آپ از چند ثانیه الی چندین ساعت متغیر است.

full backup from cpanel

پس از آنکه دکمه ی Generate Backup را کلیک کنید پیغام Full Backup in Progress … به نمایش در خواهد آمد و اگر گزینه ی ایمیل را انتخاب کرده باشید پس از تکمیل بک آپ گیری به شما اطلاع داده خواهد شد.

اگر از مرحله ی قبل گزینه ی home dirctory را انتخاب کرده باشید فایل بک آپ شما در پوشه ی قبل از public_html که از طریق بخش file manager در سی پنل قابل دسترسی است ذخیره خواهد گردید. بنابراین می توانید از قسمت مذکور به راحتی فایل را دانلود نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.